Круті маркетингові кейси з європейського футболу частина 1.

Розповідаємо, як клуби в Європі борються за вболівальників та популярність.

Уболівальники намалюють домашню форму дортмундської "Борусії" на новий сезон.

Варто визнати, що PUMA відверто підставила "Борусію" варіантом кубкової домашньої форми (на матчі єврокубків та Кубка Німеччини) на сезон 2021/22.

"Шахтар", "Ман Сіті", "Мілан", "Валенсія", "ПСВ" та інші клуби на контракті з PUMA - всі вони офіційно представили третій комплект. Усі, крім «Борусії».

Щойно в мережі з'явилися можливі варіанти форми, уболівальники «Дортмунда» затято відреагували на новину про те, що на формі не буде емблеми клубу. Фани «чорно-жовтих» завжди ставили клуб вище за домовленості щодо реклами, маркетингових акцій та контрактів зі спонсорами, тому відсутність емблеми викликала серед них величезне обурення.

Забавно, що у матчі першого раунду Кубка Німеччини проти «Веєна» та у матчі за Суперкубок Німеччини проти «Баварії» дортмундці зіграли у минулорічній кубковій формі. Нелюба серед уболівальників «Боруссії» форма мала дебютувати у матчі ЛЧ проти «Бешикташа» – так і сталося. «Дортмунд» виграв 2:1, але вболівальники продовжували обурюватися та влаштовували акції прямо під офісом керівництва.

Клуб вжив заходів – домовився з PUMA про нанесення емблеми, аби хоч трохи заспокоїти вболівальників.

Щоб повністю зам'яти провину перед фанатами, «Борусія» організувала найкрутішу акцію: клуб запропонував уболівальникам взяти участь у процесі створення домашньої форми на сезон 2022/23.

Все дуже просто – переходьте за посиланням, завантажуєте форму у відповідному для вас форматі, вписуєте свої дані та відправляєте свій варіант. Акція триватиме до 6 лютого, після чого журі обере 09 (відсилання до року заснування «Дортмунда») найкращих варіантів, серед яких уболівальники визначать переможця.

Ще один крутий маркетинговий хід – улюбленці дортмундських уболівальників Деде та Марко Ройс увійдуть до журі.

"Борусія" круто підігріла інтерес до цієї події, виклавши відео, в якому гравці команди Емре Джан, Юссуфа Мукоко, Рафаел Геррейро та Ансгар Кнауфф пропонують свої варіанти.

Геніальний SMM «Байєра»

«Байєр» – безперечно, флагман серед англомовних твіттер-акаунтів клубів європейських чемпіонатів. Кількість передплатників у леверкузенців – 392 тисячі, що досить багато для клубу, який вигравав свій останній трофей 93-го.

Звідки такі цифри? «Байєр» дуже грамотно працює з власними вболівальниками та з усім футбольним ком'юніті, враховуючи тренди та інтереси аудиторії. Ви можете здивуватися, але серед майже 400 тисяч фоловерів відсотків 40-50 зовсім не вболівають за Леверкузен, але водночас кайфують від перебування на сторінці.

У чому секрет успіху?

По-перше, «Байєр» багато жартує. Іронічний стиль ведення твіттера - головна риса сторінки Леверкузена. Часто жартують над собою, в міру - над суперниками, але самий кайф у тому, що вони часто підколюють і користувачів, які залишають коментарі.

"Байєр" програвав "Янг Бойзу" 0:2 у матчі ЛЕ вже на 21-й хвилині. Висвітлюючи події матчу, леверкузенці знайшли у коментарях запитання від передплатника: «Як ви можете програвати?». Відповідь була дуже проста: «Ми не забили жодного гола, а наші суперники забили 2 голи».

Користувач спробував посміятися з перспектив «Байєра» в ЛЧ, але отримав гідну відповідь:

«Уболівальник «Крістал Пелас» заскочив до нас, щоб обговорити Лігу чемпіонів? Тепер ми бачили усі».

По-друге, Леверкузен дуже обіграє тренди. Наприклад, коли в мережі завірусився флешмоб how it started vs. how it's going» («як це починалося vs. як це стало»), «фармацевти» геніально обіграли його нагодою Кая Хавертца, який одного разу пропустив матч Бундесліги через важливі екзамени у школі, а 2021-го забив переможний гол у фіналі ЛЧ за "Челсі".

Це один із найпопулярніших твітів на їхній сторінці. Безперечно лайк.

У наступному випуску ми розглянемо з Вами ще чимало цікавих та крутих маркетингових кейси з європейського футболу.

Джерело: Тribuna.com.