Круті маркетингові кейси із європейського футболу частина 2.

Продовжуємо тему, як клуби в Європі борються за вболівальників та популярність.

Ще один кейс, що заслуговує на увагу, — «Байєр» дуже сильно відпрацьовує кіберспорт. Враховуючи те, що користувачі твіттера – молода аудиторія, а кіберспорт зараз набирає популярності швидше, ніж збільшується кількість передплатників Зендеї в інстаграмі після старту другого сезону «Ейфорії», це чудове комбо для привернення уваги нового покоління.

У світовому футбольному ком'юніті FIFA в рази популярніший CS:GO або Dota 2, тому максимум уваги в твіттері «Байєра» приділено саме цій грі: поява нових карток гравців команди, спілкування з передплатниками, обігравання мемів тощо. – все це є.

Серед публікацій, що розірвали футбольний твіттер, є кумедний пост про FIFA.

«Шановний футбольний твіттер,

Будь ласка, перестаньте просити нас програти "Бетісу", щоб ваша картка Фекіра отримала агрейд. Нам потрібні 3 очки та ще більше спеціальних карток для наших гравців.

Спасибі.

Щиро Ваш,

"Байєр" Леверкузен".

Контекст: у випробуванні підбору команди у FIFA з'явилася картка Набіля Фекіра з «Бетісу». Той, хто її зібрав, міг у майбутньому очікувати на збільшення її рейтингу, але для цього необхідно, щоб здобула потрібну кількість перемог.

Загалом, «Байєр» – приклад для багатьох футбольних клубів Європи, як можна і потрібно працювати як із власними вболівальниками, так і з футбольним ком'юніті тієї чи іншої соціальної мережі. Шляхом гумору, креативу, сучасного підходу та мислення Леверкузен – один із найпопулярніших клубів у твіттері.

Соціальна місія «Роми»

«Рома» – ще один клуб, який дуже яскраво працює із уболівальниками у твіттері. Римляни теж уміють у гумор, мають здатність до самоіронії, часто відповідають уболівальникам та влаштовують різні інтерактиви.

Проте, увагу привернуло інше: розуміючи, що оголошення про перехід футболіста – одна з найцікавіших тем для вболівальників та потенційно один із найпопулярніших постів на сторінці, «Рома» почала презентувати нових футболістів у спеціальному ролику, в якому також повідомляла про зниклих безвісти дітей.

Ідею, виявляється, підхопили у MTV: «Насправді, у мене з'явилася така ідея, коли я прочитав статтю про кліп гурту Soul Asylum на пісню «Runaway Train», – розповів екс-головний маркетолог клубу Пол Роджерс.

«Кліп вийшов у 1993 або 1994 році, і я пам'ятаю, як на MTV постійно показували його зі спеціально відведеним місцем на екрані, де повідомляли про зниклих тінейджерів. Я подумав, що тут, у «Ромі», ми можемо організувати щось подібне для нинішнього покоління. Ми побачили можливість об'єднати футбол, соцмережі, зниклих дітей та мільйони людей, які з великою цікавістю спостерігають за переходами у трансферне вікно. 6 дітей, які фігурували у відео «Роми», знайшлися цілими та неушкодженими – це неймовірно, це те, чим пишається кожен працівник клубу та футболіст команди».

Роджерс був головним ініціатором цієї ідеї, але покинув клуб у жовтні 2020-го. Новий глава маркетингу римського клубу відмовився від такої ініціативи.

Незважаючи на від'їзд Роджерса, «Рома» продовжує боротися проти всіх видів дискримінації: від сексизму до навіть ейджизму, від расизму до дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності.

Тести знання мови для іноземних гравців = мільйони переглядів.

Захисник «Астон Вілли» Метті Кеш не мав шансів на виклик до збірної Англії через шалену конкуренцію на правому фланзі захисту. Оскільки Кеш має польське коріння, він вирішив прийняти польське громадянство, щоб грати за національну збірну.

Перед його дебютним викликом до збірної Польщі клубні медіа провели кумедний тест із польської мови для Кеша.

Відео завірусилося як у Британії, так і в Польщі, а витримки з нього набирали понад мільйон переглядів у тиктоці.

«Челсі» також чудово відзначився у цьому напрямку – влаштував тест на знання британського футбольного сленгу для Тімо Вернера.

Чого тільки варті 1,6 мільйона переглядів на ютубі.

Найяскравіша презентація та креатив «Слована»

«Слован» Ліберець – середняк чемпіонату Чехії, який ви можете знати через український слід у клубі: нещодавно звідти до «Славії» перейшов Тарас Качараба, в оренду їздили Ахмед Алібеков, Владислав Калітвинцев, Сергій Рибалка та інші.

Влітку 2021-го до чеського клубу повернувся досвідчений Теодор Гебре Селассіє, який 9 років провів у бременському «Вердері». Гебре Селассіє – знаковий гравець для клубу: найдорожчий продаж за останні 15 років, футболіст, який зіграв понад 50 матчів за збірну Чехії, улюбленець уболівальників.

«Слован» оголосив про його повернення гучним відео-роликом, який у твіттері набрав 1 млн переглядів за (!) 7400 передплатників.

Ось що буває, коли вмикаєш креатив навіть у такому клубі, як «Слован» Ліберець.

Свято прямо на стадіоні – щасливі вболівальники та гроші у скарбницю клубу.

Нідерландський «Гронінген» улітку 2021-го запропонував уболівальникам гарно відзначити День батька – на стадіоні улюбленого клубу.

Захід тривав 2 дні, у всіх гостей була можливість прийти на бранч або вечерю з видом на стадіон, спуститися до поля, сфотографуватися зі своєю родиною та просто чудово провести час.

В результаті, захід відвідав 375 щасливих уболівальників, які принесли до скарбниці клубу близько 10 тисяч євро (бранч коштував 22,5 євро з особи, вечеря – 28,5 плюс напої).

І фанати, і організатори залишилися у захваті: «Незабутній захід для клубу. Стадіон надає магічну дію на багатьох уболівальників. Ви тільки вдумайтеся: серед гостей був чоловік, який був власником абонементу протягом 40 років, а сьогодні вперше спустився до поля!», – розповідав менеджер клубу Йепко ван Рон.

«Рома» на іншому рівні: запросила вболівальників напередодні Різдва, подарувала футболки, провела екскурсію стадіоном.

І ми знову про «Рому». Клуб продовжує бути прикладом із залучення фанатів серед футбольних клубів.

Напередодні різдва римський клуб у колаборації зі своїм партнером Hyundai організував зустріч для вболівальників – прямо на «Стадіо Олімпіко». Цікаво, що запросили не всіх, а наймолодших та найстаріших власників абонементів на сезон, тих, хто першими придбав абонементи, а також фанатів, які першими купили квитки на перший матч після розгромної поразки від «Буде-Глімт» у Лізі конференцій.

Провели всім екскурсію стадіоном, вийшли до поля, подарували кожному присутній іменну футболку, записали для них спеціальне звернення від гравців команди, а потім – посиділи за столом у чудовій атмосфері.

Джерело: Тribuna.com.